Bedrijfsadvies

Bedrijfsadvies moet ertoe doen.

Waarom?

Je wilt voor je eigen bedrijf of dat van je werkgever doelen bereiken die jullie voor ogen hebben. Daarom heb je focus op de ingrediënten voor succes. Daar let je ook scherp op en ben je bewust van. Goed gedefinieerd kun je pas aan het werk, toch? Maak een eind aan begripsverwarring.

  • Een Mission Statement (Missie) is geen strategie, maar een antwoord op het ´Waarom’ van de organisatie.
    • Een Missie is geen korte termijn, maar het DNA van je organisatie dat altijd blijft en tijdloos is of lang zo blijft.
  • Een Visie is markt- en toekomstgericht, beantwoord de vraag: “Wat willen we bereiken”. Daar is ‘tijd’ juist wèl een factor .
    • Een Business Objective- is geen Visie, maar een doel.
  • Een Strategie beantwoord de vraag:” Hoe gaan we onze Visie waarmaken?”
    • Een Goal– is geen strategie maar onderdeel van  de strategie; een ´Wat hoort daarbij´

Je weet natuurlijk ook heel goed dat begrippen door elkaar worden gehaald. Algemeenheden vieren dan hoogtij, misvattingen liggen op de loer. Met als resultaat dat jullie organisatie niet werkt aan realisatie van de visie door het behalen van doelstellingen. Wat kun je met uitspraken als:

  • “Wij willen een toonaangevende speler zijn in onze markt “.
  • “Wij geven onze klanten de beste service geven voor de beste prijs”.
  • “Onze verkoopcijfers moeten op zijn minst omhoog met 12%”.

Je bent vast met ons van mening, dat het verstandiger is om specifiek te zijn. Helder, meetbaar en controleerbaar. Concreet dus. Het is dan noodzaak is om bij het begin te beginnen : een Missie. En als die er al een langere periode is na te gaan of die nog actueel is. Daarna Visie en dan pas de benodigde Strategie te ontwikkelen.

Communicatief bedrijfsadvies klinkt dan ineens heel logisch…Net als het inwinnen van extern advies. Vaak begint dat allemaal met een communicatieprobleem:

  • Begrijpen mensen die een sleutelrol in deze processen hebben elkaar? Kunnen zij in werk gerelateerde onderwerpen met elkaar door een deur?
  • Is iedereen het eens over de te nemen achtereenvolgende stappen?
    • Een open gesprek- benen op tafel en niet moeilijk doen- helpt.
    • Een ervaren en door de wol geverfde procesbegeleidermoderator ook. Even tijd stil staan bij een vraagstuk is vaak een hele stap vooruit! Zeker als de externe adviseur zich heeft verdiept in jullie vakgebied en gespecialiseerd is in communicatie binnen teams.

Persoonlijkheden, Drijfveren, Ego’s

Dan is er nog de invloed  vanuit de mens. Gedrag, karakter, persoonlijkheid. En ook motieven, talenten en ego. Hoe heeft dat invloed op de bedrijfscultuur? Beïnvloedt dat de realisatie van doelstellingen?  Natuurlijk moeten mensen samenwerken, anders komt succes niet tot stand.

Onze aanpak

Eternity communicatie heeft een reputatie opgebouwd in het toepassen van effectieve communicatiemethoden. Die kennis zetten wij in voor onze opdrachtgevers en hun medewerkers. Om ze aan teamgevoel, gemeenschappelijkheid, groei, succes, klanten, aandacht, publiciteit of imagobevestiging te helpen.

Alles begint bij een goed gesprek

Zin om kennis te maken en een uurtje face-to-face te ‘sparren’? We spreken graag vrijblijvend- maar doelgericht en efficiënt – met je af.

Bij ons op kantoor in Hilversum , bij jou op de zaak . Zo kunnen we direct een goed beeld vormen een je vraag analyseren. Of online voor een eerste kennismaking en ‘dan een face-to-face gesprek plannen. Klik op de knop hieronder om contact met ons te maken, wij reageren direct!

vraag aan