Bedrijfsadvies

Bedrijfsadvies moet ertoe doen.

Waarom?

Je wilt voor je eigen bedrijf of dat van je werkgever doelen bereiken die julie voor ogen hebben. Daarom heb je focus op de ingrediënten voor succes. En daar let je ook scherp op en ben je bewust van. Goed gedefinieerd kun je pas aan het werk, toch? Maak een eind aan begripsverwarring.

  • Een Strategie – is een ‘Hoe’. Niet een ‘Wat’.
  • Een Goal– is geen strategie maar juist wel een ´Wat´
  • Een Mission Statement– is geen strategie, maar een ´Waarom
  • Een Business Objective- is geen Visie, maar een doel.

Iedereen kan zien welke kant een bal op gaat. Het is de kunst te weten waar íe valt.

 

Visie is het verschil tussen Kijken wat er gebeurt en Zien waar het naartoe gaat.

Je weet ook heel goed dat begrippen door elkaar worden gehaald. Algemeenheden vieren hoogtij.

 

 

 

Welk nut hebben uitspraken als:

  • “Wij willen een toonaangevende speler zijn in onze markt “.
  • “Wij geven onze klanten de beste service geven voor de beste prijs”.
  • “Onze verkoopcijfers moeten op zijn minst omhoog met 12%”.

Je bent vast met ons van mening, dat het verstandiger is om specifiek te zijn. Helder en meetbaar. Concreet dus. Het is dan noodzaak is om bij het begin te beginnen met een Visie en dan de benodigde Strategie te ontwikkelen. Communicatief bedrijfsadvies klinkt dan ineens heel logisch…Net als het inwinnen van extern advies. Vaak begint dat allemaal met een communicatie gerelateerd probleem: Is iedereen het eens over de te nemen achtereenvolgende stappen? Een open gesprek- benen op tafel en niet moeilijk doen- helpt. Een ervaren en door de wol geverfde helpt moderator ook. Even tijd om na te denken is vaak een hele stap vooruit!

Persoonlijkheden, Drijfveren, Ego’s

Dan is er nog de invloed  vanuit de mens. Karakter, persoonlijkheid, motieven, talenten en ego. Hoe heeft dat invloed op de bedrijfscultuur? Beïnvloedt dat de realisatie van doelstellingen?  Natuurlijk moeten mensen samenwerken, anders komt succes niet tot stand.

Onze aanpak

Eternity communicatie heeft een reputatie opgebouwd in het toepassen van effectieve communicatiemethoden. Die kennis zetten wij in voor onze opdrachtgevers en hun medewerkers. Om ze aan teamgevoel, gemeenschappelijkheid, groei, succes, klanten, aandacht, publiciteit of imagobevestiging te helpen.

Alles begint bij een goed gesprek

Zin om kennis te maken en een uurtje face-to-face te ‘sparren’? We spreken graag vrijblijvend- maar doelgericht en efficiënt ?- met je af. Bij ons op kantoor in Hilversum , bij jou op de zaak of online. Klik hieronder om contact met ons te maken, wij reageren direct!

vraag aan