Een ondernemer denkt bij de introductie dat het met een product of dienst wel goed komt. Er is vast behoefte aan, want dat hoor je om je heen.
Bovendien klopt het technisch; het zit goed in elkaar. Broodnodige vertrouwen in de markt, het product en je medewerkers is er, dus verkoopsucces kan niet uitblijven. En dan valt het toch wat tegen. Omzet en Afzet stagneert. Het loopt allemaal niet lekker. Herken je dat?
Dan ga je dus op onderzoek naar het waarom:
Als het goed is hebben we in deze lijst geen hele rare dingen gezegd. En natuurlijk ken je het belang van ieder punt. Wij zijn ook de laatste om te beweren dat het van ondergeschikt belang is om positief optimistisch te zijn over je product, de markt, de specificaties, de markt te zijn. En dat je vol zelfvertrouwen bezig bent.
Ons betoog heeft helaas niet te maken met bangmakerij, maar wel alles met de realiteit. Aandacht, details, volledigheid en zorgvuldigheid, telt. ’No guts no glory’ is een fraai motto, echter zonder gedegen voorwerk en voortdurende monitoring gaat het zeker niet lukken.
Denk aan de bekende Roman ‘Kaas’ van Willem Elsschot (EAN 9789463102568). Een heel lezenswaardig boek dat in vele van de bovenstaande onderwerpen bevat. De hoofdpersoon heeft het agentschap van een Nederlandse kaasfabriek. Het is heeft een prachtig product. Er is een heel pakhuis vol op voorraad. Maar geen enkele distributie en dus geen verkoop…
In geval van nood(zaak) haal je natuurlijk hulp. Een bedrijf met kennis van het complete commerciële spectrum. Plus een diepgewortelde kennis van Sales en marketing. Met aandacht voor jouw probleem en vraagstelling stellen wij mensen- medewerkers én klanten-(!) centraal zonder je bedrijfsdoelstellingen uit het oog te verliezen.
Meer weten over Eternity communicatie?