Motieven of Drijfveren
Gelukkig hebben veel mensen goed zicht op hun eigen drijfveren en talenten. Het bezorgt ze plezier in hun dagelijks werk. Dat geeft geen stress, maar juist een voldaan gevoel aan het einde van de dag. En genoeg energie voor andere leuke dingen als partner, vrienden, familie, sport of hobby’s.
Daarom is het belangrijk dat iedereen zichzelf goed kent en goed weet welke motieven in zijn/haar persoonlijke top 4 staan. Dit zijn de motieven die bepalend zijn voor de manier waarop je in het leven staat. Het is als het ware je persoonlijke filter- de gekleurde bril- waardoor je de wereld om je heen bekijkt. Wat je belangrijk vindt. Dat is inclusief het werk dat je doet, de omgeving waarin dat gebeurd en zelfs de branche.
Als mensen kunnen doen waar zij goed in zijn èn plezier in hebben, dan is dat goed voor de persoon en voor het bedrijf”.
Het vertelt je ook in wat voor soort werk, type bedrijf en met welke collega’s je goed tot je recht komt/
Want ook bedrijven hebben ‘drijfveren’ en die vindt je terug in de bedrijfscultuur en de manier waarop een functie wordt uitgeoefend. Dat is het ‘bedrijfs DNA’.
Wij helpen daarom mensen individueel en ook bedrijven bij wervings- en selectieprocedures, juist om een goede match te krijgen binnen de driehoek Kandidaat, Bedrijf en Functie. We gebruiken daarvoor de online instrumenten van TTI Success Insights om de juiste uitgangspunten helder te krijgen. Daarbij zijn alle maatregelen genomen en geborgd om je privacy te waarborgen, omdat Eternity communicatie de richtlijnen uit de VAG strikt volgt.
Pas dan kan er een goede benchmark worden gemaakt aan de hand van de Persoonlijke analyses voor Gedrag, Drijfveren en Talenten.
Bovendien staat de mens altijd centraal en daarom geven wij persoonlijke feedback. Lees meer over Drijfveren …